۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۱
کد خبر: ۶۳۸۵۴۶
بذرپاش:

گام دوم سیستم جدید حکمرانی کشور را دنبال می کند | به آینده ناامید نباشیم

گام دوم سیستم جدید حکمرانی کشور را دنبال می کند | به آینده ناامید نباشیم
نماینده سابق مجلس با بیان اینکه گام دوم سیستم جدید حکمرانی را دنبال می کند، گفت: جوان سازی سیستم اداره کشور این است که غیر از افراد، فرایندها و روشها باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس در ششمین جلسه از سلسه نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب گفت: امروز انقلاب اسلامی به کمال و بلوغ رسیده و باید در حد کمال خود حرکت کند.

وی افزود: باید رفتارهای خوب خود را ادامه دهیم و بر آن اصرار داشته باشیم و اگر از حرکتی جواب خوب نگرفتیم باید اصلاح کنیم، مشکلات و فشارهای اقتصادی کام مردم را تلخ کرده است و مردم سختی های زیادی را تحمل می کنند اما هیچگاه از صحنه حمایت از انقلاب کنار نرفتند.

بذرپاش با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت و مجلس اظهار داشت: عملکرد نادرست برخی و انتقادات به آن ها نباید سبب غفلت از نعمت عظیم انقلاب اسلامی شود، زمانی ایران در هیچ معادله ای نقشی نداشت و حتی شاه مملکت را تحویل نمی گرفتند اما امروز وقتی یک فرمانده به شهادت می رسد همه کشور و جهان تکان می خورد.

وی ادامه داد: امروز برخی اصلاح طلبان می گویند محبوبیت حاج قاسم برای این بود که در سیاست دخالت نمی کرد و فراجناحی بود و به همین دلیل محبوبیت داشت که البته معلوم نیست مقصودشان از جناح چیست اما این فرمانده با حکم ولی فقیه فرماندهی سربازان بدون مرزی را برعهده داشت که همین گروه در دهه اخیر به ویژه از سال 88 بعد با شعار نه غزه نه لبنان این کار را نفی می کردند.

این فعال سیاسی ابراز داشت: وظیفه حاج قاسم امنیت مرزهای ایران و بردن سنگرهای امنیتی به بیرون از مرزها و جلوگیری از ورود ناامنی به داخل کشور بود، تجلی این کار در عراق و سوریه بود و علم دفاع از مظلوم را در این کشورها و محور مقاومت بلند کردند.

وی عنوان کرد: مگر اصلاح طلبان شعار نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران سر نمی دادند و با این شعار نمی گفتند که منطقه ربطی به حاج قاسم ندارد حال چگونه اشک تمساح می ریزید؟ اگر منظورتان از فراجناحی بودن فرای انقلاب و ولی فقیه بود سخت در اشتباه هستید چرا که حاج قاسم با حکم ولی فقیه در میدان بود، حکمرانی خوب یعنی رهبری یک نفر را به گونه ای تربیت و مدیریت می کنند که مردم این چنین برای شهادت او به میدان می آیند، نباید برخی به حکمرانی امامین انقلاب توهین کنند چرا که این حکمرانی ده ها قاسم سلیمانی دارد و رو می کند.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی ماحصل یک حکمرانی خوب است، امروز دو قطب در جهان وجود دارد که یکی بر مبنای لیبرالیسم با محوریت آمریکا و قطب دیگر بر مبنای اداره الهی بر مبنای ایران عزیز است و باید جایگاه خود را به خوبی بدانیم و بررسی کنیم که قبل از انقلاب کجا بودیم.

وی اضافه کرد: امروز یک رهبر حکیم، مقاوم، شجاع و صبور انقلاب را به سوی قله ها هدایت می کند، این اندازه رشد در 40 سال گذشته کم نیست و نباید برخی مشکلات سبب غفلت از این نعمت عظیم ولایت و انقلاب اسلامی شود، اگر شاکر نعمت ها باشیم خداوند ما را عزیزتر خواهد کرد و فاصله انقلاب تا قطب عالم شدن یک یا حسین دیگر است.

بذرپاش با بیان این که نظام اسلامی و ملت ایران روز به روز به با اقتدار بیشتر به پیش می رود، گفت: باید به جایگاه بلند خود در دنیا توجه داشته باشیم و به حرکت خود با صلابت ادامه دهیم.

وی افزود: یکی از خطاهای که وجود دارد وجود بستر دو قطبی سازی کاذب و سوء استفاده عده ای از آن است، وقتی در بین ملتی بساط دو قطبی های کاذب فراهم باشد به راحتی می توان آدرس غلط داد و می توان عملیات فریب را پیگیری و ایجاد اختلاف کرد.

این فعال سیاسی با بیان این که کشور را با دو قطبی نمی توان اداره کرد، اظهار داشت: متأسفانه به جای این که رقابت برای ساختن کشور، تکرار نکردن اشتباهات گذشته و برنامه بهتر و حل مشکلات مردم باشد دو قطبی ها محور رقابت می شود و انتخاب ها به درستی صورت نمی گیرد و افراد کارآمد انتخاب نمی شوند.

وی ادامه داد: رقابت ها باید ناظر به حل مشکلات و ارائه برنامه بهتر باشد، اگر این مسأله مبنا باشد مردم انتخاب درست خواهد داشت و مجلس کارآمدی تشکیل خواهد شد، باید در مدل های علمی تغییر ایجاد کنیم، امروز نظام مسائل دانشگاه ها هم باید اصلاح شود تا خروجی های مناسب تری داشته باشیم.

نماینده سابق مجلس ابراز داشت: چند سال است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند خام فروشی نکنید، چرا مسؤولان توجهی ندارند، برخی روزی گفتند که همه ژنرال ها را به میدان مسؤولیت می آوریم اما دیدیم که وزرا را وادار به استعفا و کناره گیری کردند، وزیر مسکنی را آوردند که چند سال صنعت مسکن را خواباند و قیمت مسکن را چند برابر کرد یعنی ماحصل ژنرال مسکن رکود و افزایش قیمت باورنکردنی بود.

وی عنوان کرد: گاهی با تخلفات کوچک سریع برخورد می شود که باید هم برخورد کرد اما با این افراد که ضربه های شدیدی به کشور زدند چگونه باید برخورد شود؟ با ایجاد دوقطبی کاذب برجام را پذیرفتند و به مردم القا کردند که گشایش اقتصادی آن ها در گرو اجرای برجام است و مردم هم که گرفتاری های زیادی داشتند نظر مثبتی دادند، برجام ماحصل ایجاد دو قطبی کاذب بود و 6 سال کشور را معطل کردند و سرمایه گذاری ها متوقف شد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: مگر طرف آمریکایی قانون تصویب کرد که برخی در مجلس و دولت به برجام آن هم در انتهای دوره رییس جمهور قبلی آمریکا حالت قانونی دادند و گفتند که امضای کری تضمین است اما رییس جمهور دیگر آمد و زیر همه چیز زد.

وی اضافه کرد: باید مشکلات را نقد کنیم، نسبت به آینده ناامید نباشیم و قدر نعمت انقلاب و ولایت را بدانیم، امروز حدود 69 درصد جمعیت متولدان بعد از انقلاب هستند، اقتضای هر روز ما اتخاذ تدابیر جدید حسب تشخیص درست و مبتنی بر چارچوب های نظری صحیح با سلیقه جوانان بعد از انقلاب است.

بذرپاش با بیان این که نباید در روش های قدیمی و معیوب بمانیم، گفت: برخی از روش هایی که امروز در کشور اجرا می شود بر اساس سیستم عامل داس است و اگر به سیستم به روزتر یعنی ویندوز برویم اسلام به خطر نمی افتد اما جهشی جدی خواهیم کرد.

وی افزود: بسیاری از حرف هایی که برخی اصرار دارند بر اساس سیستم عامل دهه 60 مطرح کنند مورد قبول جوان واقع نمی شود، اگر بر سیستم های قبلی اصرار داریم و جوان قانع نمی شود به معنای از دست رفتن جوانان نیست بلکه باید مسائل را به گونه ای دیگر تبیین کنیم.

نماینده سابق مجلس با تأکید بر این که اوضاع امروز به مراتب بهتر از گذشته است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هم بر جایگاه ویژه جوانان و جایگاه مترقی جوانان امروز و روحیه دینداری آنان تأکید دارند؛ گام دوم و جوان سازی کشور مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است تا بتوانیم به مقاصد برسیم.

وی ادامه داد: جوان سازی سیستم صرفا این نیست که تعدادی بروند و جوانانی اضافه شوند بلکه جوان سازی سیستم اداره کشور این است که غیر از افراد، فرایندها و روش ها باید تغییر کند، امروز غیر دولتی ها می توانند وضع مقررات کنند خریدها و تاکسی های اینترنتی و تبادلات دیتا در همین راستا تعریف می شود.

این فعال سیاسی با بیان این که همه برنامه های آینده نظام باید بر مبنای گام دوم تعریف شود، ابراز داشت: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب برای دلخوشی جوانان نبود بلکه ایشان سیستم عامل جدید حکمرانی کشور را پیگیری می کنند، جوانان پای انقلاب خود هستند و نباید با حرف های کلی و بی مبنا تصورات نادرستی درباره جوانان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: امروز شرایط حکمرانی رهبر معظم انقلاب به مراتب سخت تر از دوران امام راحل است، وظیفه امروز ما سخت تر است و وظیفه ای جز امیددادن به آینده و درس گرفتن از گذشته نداریم، تمام فشارها برای افتادن پرچم حکومت شیعی است و همه باید برای برافراشته نگه داشتن این پرچم عظیم تلاش کنیم، ایستادگی امروز کمتر از اجر شهید نیست.

بذرپاش خاطرنشان کرد: امروز انسان خجالت می کشد که رییس جمهور کشور در حدپایین از محبوبیت قرار دارد و این درجه از محبوبیت در افکار سنجی ها چیزی شبیه فاجعه است و در تاریخ ایران سابقه نداشته است، وقتی آقای رئیسی چند برنامه مثبت داشت در نظر سنجی ها نتیجه آن را دیدیم، مردم به خدمت واکنش مثبت نشان می دهند و مردم کسانی که در خط رهبری به مردم خدمت می کنند را دوست دارند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جواد غلامرضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه‌سازی، سخنان گوناگون و حرفهای دلسرد کننده آن را از رونق انداخت.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
انتقاد به سخنرانی که یک کلمه «شهید» پیدا نمی شود.
4
0